به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف از آنجایی که این آزمایش در چین انجام می شود، تعدادی از خودروهای معرفی شده چندان برای مخاطبان شناخته شده نیستند. ده خودروی الکتریکی برای مسابقه درگ صف کشیده اند: Neo ET7، XPeng P7 (در چین با نام P7i شناخته می شود)، Arcfox Alpha S، Tesla Model […]
به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف از آنجایی که این آزمایش در چین انجام می شود، تعدادی از خودروهای معرفی شده چندان برای مخاطبان شناخته شده نیستند. ده خودروی الکتریکی برای مسابقه درگ صف کشیده اند: Neo ET7، XPeng P7 (در چین با نام P7i شناخته می شود)، Arcfox Alpha S، Tesla Model 3 Performance، Porsche Taycan Turbo، Audi RS e-tron GT، Tesla Model S Plaid، Zeekr 001 FR، Lotus Eletre R+ و جدیدترین Zeekr 007. قبل از آزمایش، تمام خودروها تا ۸۰% شارژ شده و لاستیک ها طبق توصیه های سازنده باد شده بودند.
دمای هوا در حدود ۰ درجه سانتیگراد بود، که برای مقایسه در دست چندان اهمیتی ندارد زیرا برای همه خودروها یکسان بود. برای اطمینان از نتایج دقیق، هر خودرو مجهز به یک دستگاه اندازه گیری بود.
در آزمایشهای واقعی، Zeekr 001 FR مزیت بسیار بیشتری نسبت به تسلا مدل S Plaid نسبت به اعداد رسمی داشت، حتی اگر هیچکدام زمانهای تبلیغاتی خود را کاملاً مدیریت نکردند.
Zeekr 007 با دو دهم پشت سر مدل S و لوتوس Eletre R+ دقیقاً پس از آن در رتبه سوم قرار گرفت.
آئودی RS e-tron GT یکی از تنها دو خودروی آزمایشی بود که علیرغم هوای سرد به شتاب ادعایی خود دست یافت. این بدان معنی بود که پورشه تایکان توربو را شکست داد که روی کاغذ سریعتر است و فاصله چهار دهمی را با عملکرد مدل ۳ باز کرد که نوید شتاب یکسانی را می دهد.
Nio ET7 خودرویی دیگری بود که به سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت وعده داده شده خود رسید که به آن کمک کرد تا در ۸ عدد برسد و ArcFox Alfa S را شکست دهد. Nio همچنین فاصله یک دهمی را نسبت به XPeng P7 رتبه دهم به شش دهم تبدیل کرد.
در تست ترمز، Zeekr 001 FR رقابت را نابود کرد و ۲.۵ متر از آئودی RS e-tron GT رتبه دوم را شکست داد، که یک تفاوت بسیار زیاد است. FR به وضوح دارای اعتبارنامههای جدی خودروهای اسپرت است و عملکرد ترمزگیری بر خلاف سایرین در این گروه نخبه دارد.
Xpeng P7، Lotus Eletre R+ و Zeekr 007 پشت سر e-tron GT بودند و چیزی را که ما آن را گروه شایسته می نامیم تشکیل دادند. این نوع فاصله توقف، در حالی که با توجه به وزن خودروهای درگیر و دما، قابل توجه است، واقعاً مواد پیست نیست.
تسلا مدل ۳ پرفورمنس، پورشه تایکان توربو و آرک فاکس آلفا اس همگی بیش از ۳۹ متر طول کشیدند تا متوقف شوند، که با توجه به ادعای عملکرد آنها، نتیجه نسبتاً ناامیدکننده ای است.
تست ترمز تسلا مدل S Plaid یک چرخش تکان دهنده داشت، اگر جناس را معذورید. تسلا، مجهز به Track Package با ترمزهای سرامیکی، در طول آزمایش دچار نقص فنی شد. هر ۴ ترمز را قفل کرد و راننده را مجبور به انحراف از مسیر کرد و در حالی که خوشبختانه تصادفی رخ نداد، لاستیک ها به شدت آسیب دیدند.