به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف نشت اطلاعات از برد داخلی ولوو با افشای جزئیات مربوط به سدان الکتریکی آینده این شرکت، احتمالاً ES90، انتظارات را برانگیخته است. با باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی و مجموعه ای از مشخصات چشمگیر، V551 (همانطور که در داخل شناخته می شود) قلب های بسیاری را به تپش […]
به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف نشت اطلاعات از برد داخلی ولوو با افشای جزئیات مربوط به سدان الکتریکی آینده این شرکت، احتمالاً ES90، انتظارات را برانگیخته است. با باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی و مجموعه ای از مشخصات چشمگیر، V551 (همانطور که در داخل شناخته می شود) قلب های بسیاری را به تپش خواهد انداخت.
نمونه اولیه تولید ولوو، که در عکسی در کنار علامت آشکار “محرمانه فوق محرمانه” رونمایی شد، به اشتیاق این شرکت برای این پروژه اشاره دارد. طبق گزارش سوئدی TeknikensVärld، مشخصات فاش شده شامل یک باتری قابل توجه ۱۱۱ کیلووات ساعت (قابل استفاده ۱۰۷ کیلووات ساعت) است که ۶۰۰ کیلومتر برد دارد. V551 با فاصله بین دو محور ۳۱۰۰ میلیمتر و وزن محدود ۲۶۰۰ کیلوگرمی، دو پیکربندی محرک را ارائه میکند: چهار چرخ متحرک دو موتوره و دیفرانسیل عقب تک موتوره. تولید نمونه اولیه قرار است در ماه مه ۲۰۲۴ آغاز شود و انتظار میرود تا اواسط سال ۲۰۲۵ در خرده فروشی عرضه شود.
این امر ES90 را در رقابت مستقیم با سدانهای الکتریکی لوکس سایز متوسط مانند مرسدس EQE، BMW i5، تسلا مدل S و Lucid Air قرار میدهد – تنها با چند سال تاخیر تا مهمانی.
ES90 اولین خودروی ولوو است که به طور کامل توسط تیم تحقیق و توسعه این شرکت در چین ساخته شده است. در حالی که ولوو بسیاری از مدل های الکتریکی خود را در چین تولید می کند، این خودروساز حضور مهندسی و طراحی قابل توجهی را در کشور خود، سوئد، حفظ کرده است.
با نگاهی به اواسط سال ۲۰۲۵، برد پیش بینی شده ۵۹۹ کیلومتر ممکن است دیگر در بازاری که پیشرفت های فناوری به سرعت رخ می دهد، برجسته نباشد. با پیشرفت صنعت خودرو، سوالات مهمی مطرح می شود: آیا ولوو معماری ۸۰۰ ولتی را معرفی خواهد کرد؟ آیا می تواند ویژگی های خودمختاری پیشرفته را در خود جای دهد؟ آیا ES90 با قیمت های رقابتی، بخش سدان های لوکس EV را مختل خواهد کرد؟