به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف هوندا در یک حرکت مهم به سمت پیشرفت فناوری هیدروژن، نسل بعدی سلول سوختی هیدروژنی خود را در نمایشگاهی در بروکسل، بلژیک، رونمایی کرد. در حالی که هنوز در مرحله نمونه اولیه است، این فناوری جدید وعده می دهد که کاربردهایی را در طیف گسترده ای از وسایل […]
به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف هوندا در یک حرکت مهم به سمت پیشرفت فناوری هیدروژن، نسل بعدی سلول سوختی هیدروژنی خود را در نمایشگاهی در بروکسل، بلژیک، رونمایی کرد. در حالی که هنوز در مرحله نمونه اولیه است، این فناوری جدید وعده می دهد که کاربردهایی را در طیف گسترده ای از وسایل نقلیه، از جمله خودروهای هیدروژنی الکتریکی، خودروهای تجاری و ماشین آلات ساختمانی پیدا کند.
پیگیری راه حل های هیدروژنی در صنعت خودرو نسبتا محدود بوده است و تنها تعداد معدودی از خودروسازان در توسعه آن سرمایه گذاری می کنند. قابل توجه در میان آنها BMW است که با تویوتا همکاری می کند و در حال حاضر یک iX5 هیدروژنی را در سال جاری به نمایش گذاشته است. جنرال موتورز همچنین به طور فعال در توسعه فناوری هیدروژن با مشارکت هوندا مشغول است، در حالی که هیوندای همچنان به قهرمانی در خودروهای هیدروژنی ادامه می دهد. علیرغم چالشهای متعددی که برای پذیرش هیدروژن با آن مواجه است، از جمله کمبود زیرساختهای سوختگیری، هوندا همچنان نسبت به آینده این فناوری خوشبین است.
Ingo Nyhues، معاون مدیر کل برنامه ریزی و توسعه تجاری بخش اروپایی هوندا، نسبت به تقاضای رو به رشد برای فناوری هیدروژن ابراز اطمینان کرد و اظهار داشت: “ما معتقدیم تقاضا برای این فناوری به زودی به جرم بحرانی مورد نیاز برای استقرار کامل تجاری خواهد رسید.”
در حالی که هوندا هنوز مشخصات فنی نسل بعدی پیشرانه هیدروژنی خود را فاش نکرده است، این شرکت آن را یک واحد همه کاره با ابعاد جمع و جور، خروجی قدرتمند، دوام فوق العاده و قابلیت راه اندازی سریع، حتی در شرایط دمای پایین توصیف کرد.
هوندا قصد دارد این سیستم را در یک CR-V با موتور هیدروژنی، که قرار است تا سال ۲۰۲۴ در آمریکای شمالی و ژاپن در دسترس قرار گیرد، مستقر کند. این یک گام مهم در جهت معرفی خودروهای سواری هیدروژنی الکتریکی به بازار است.
مهندسان هوندا همچنین با ایسوزو برای توسعه نمونههای اولیه خودروهای تجاری سنگین همکاری میکنند. قرار است آزمایش تا مارس ۲۰۲۴ آغاز شود و هدف آن تولید یک مدل آماده بازار تا سال ۲۰۲۷ است.
فراتر از حمل و نقل، هوندا فناوری هیدروژن خود را به عنوان یک منبع انرژی پشتیبان برای کاربردهای مختلف، از جمله مراکز داده، در نظر می گیرد که تولید برق قابل اعتماد و پایدار را تضمین می کند.