سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ /
619
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
37 بازدید
۰

تسلا، آئودی و نیسان در تست برد زمستانی می درخشند

به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف در حالی که زمستان در آغوشی سرد چشم انداز را پوشانده است، صاحبان وسایل نقلیه الکتریکی خود را برای کاهش اجتناب ناپذیر برد رانندگی خود آماده می کنند. این یک واقعیت شناخته شده است که هوای سرد می‌تواند برد خودروهای برقی را کاهش دهد، اما چیزی که […]



به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف در حالی که زمستان در آغوشی سرد چشم انداز را پوشانده است، صاحبان وسایل نقلیه الکتریکی خود را برای کاهش اجتناب ناپذیر برد رانندگی خود آماده می کنند. این یک واقعیت شناخته شده است که هوای سرد می‌تواند برد خودروهای برقی را کاهش دهد، اما چیزی که ممکن است شما را شگفت‌زده کند این است که همه خودروهای الکتریکی در مدیریت کاهش برد زمستانی برابر نیستند. داده‌های اخیر از سلامت باتری و راه‌اندازی داده Recurrent که از ۱۰۰۰۰ خودروی برقی و ۱۸ مدل مختلف جمع‌آوری شده است، چگونگی مقابله خودروهای الکتریکی مختلف با چالش‌های زمستان را روشن می‌کند.

قبل از پرداختن به جزئیات، مهم است که بدانیم چرا خودروهای برقی در دماهای سرد محدوده را از دست می دهند. هوای سرد می‌تواند واکنش‌های شیمیایی و فیزیکی درون باتری را مختل کند و باعث می‌شود که در آزادسازی انرژی کمتر کارآمد باشد. علاوه بر این، گرمایش کابین در خودروهای الکتریکی انرژی را از باتری ولتاژ بالا می‌گیرد و برد رانندگی را بیشتر کاهش می‌دهد. با این حال، خودروهای الکتریکی مدرن اغلب مجهز به پمپ‌های حرارتی هستند که کارایی را افزایش می‌دهند و تلفات برد را به حداقل می‌رسانند.

بر اساس تحلیل Recurrent، در طول فصل زمستان ۲۰۲۲-۲۰۲۳، میانگین برد مشاهده شده برای خودروهای الکتریکی در شرایط زمستانی ۷۰.۳ درصد از برد آنها در شرایط بهینه بود. این رقم متغیرهای دنیای واقعی مانند آب و هوا، زمین و الگوهای رانندگی را در نظر می گیرد. شایان ذکر است که این ارقام با تخمین محدوده آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) متمایز است که گاهی اوقات می تواند بیش از حد خوش بینانه باشد.

در میان خودروهای الکتریکی مورد مطالعه، آئودی e-tron 2021-2022 (Audi Q8 e-tron از MY2023 به بعد) با کمترین افت برد در هوای سرد برجسته شد. محدوده زمستانی آن تنها ۱۶ درصد کمتر از محدوده طبیعی آن بود. این عملکرد چشمگیر را می توان به استفاده اولیه از یک پمپ حرارتی توسط e-tron نسبت داد که می تواند تا ۳ کیلووات برق را با تبدیل گرمای تلف شده از موتور بازیابی کند.

تسلا، آئودی و نیسان در تست برد زمستانی می درخشند

نیسان لیف ۲۰۱۹ نیز در شرایط سرد کاهش برد نسبتاً متوسطی را نشان داد. در دمای ۰ درجه سانتی گراد، تنها ۲۳ درصد از محدوده خود را از دست داد. شایان ذکر است که مدل‌های قدیمی‌تر Leaf به دلیل سیستم‌های مدیریت حرارتی ناقص خود، مانند رادیاتور، در مقایسه با مدل‌های جدیدتر که گرم کننده‌های باتری را ارائه می‌دهند، بیشتر مستعد تغییرات دما بودند. جالب توجه است که برخی از رانندگان آلاسکایی بر اساس یافته‌های Recurrent، رضایت بالایی از Leafs خود گزارش کرده‌اند.

خودروهای تسلا نیز عملکرد خوبی داشتند. مدل ۳، مدل Y و مدل X هرکدام در هوای سرد میانگین افت برد ۲۴ درصدی را تجربه کردند. تسلا پمپ حرارتی ثبت شده خود را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد که دارای چندین نوآوری مانند “سوپر منیفولد” و “سوپاپ octo” برای افزایش کارایی است. ویژگی‌هایی مانند پیش‌تهویه باتری نیز به کاهش افت برد در طول زمستان کمک می‌کند.

تسلا، آئودی و نیسان در تست برد زمستانی می درخشند

آنچه که داده های تسلا را به ویژه قابل اعتماد می کند، حجم نمونه قابل توجه است. تجزیه و تحلیل مکرر داده ها از ۴۳۷۵ مدل Ys، ۴۵۷۶ مدل ۳ و ۲۴۹ مدل Xs. داده های جامع برد زمستانی Recurrent سایر خودروهای برقی محبوب مانند شورولت بولت، فورد F-150 لایتنینگ و فولکس واگن ID.4 را نیز پوشش می دهد.

7 ماه پيش [ 1472 بازدید ]
4 ماه پيش [ 902 بازدید ]
10 ماه پيش [ 842 بازدید ]
10 ماه پيش [ 831 بازدید ]
7 ماه پيش [ 819 بازدید ]
8 ماه پيش [ 658 بازدید ]
10 ماه پيش [ 640 بازدید ]
9 ماه پيش [ 617 بازدید ]
5 ماه پيش [ 560 بازدید ]
7 ماه پيش [ 522 بازدید ]
10 ماه پيش [ 498 بازدید ]
11 ماه پيش [ 464 بازدید ]
10 ماه پيش [ 427 بازدید ]
9 ماه پيش [ 420 بازدید ]
7 ماه پيش [ 406 بازدید ]
7 ماه پيش [ 388 بازدید ]
9 ماه پيش [ 371 بازدید ]
10 ماه پيش [ 366 بازدید ]
6 ماه پيش [ 363 بازدید ]
11 ماه پيش [ 275 بازدید ]
mintechnologynad 4 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 4 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 5 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 5 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 5 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 5 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 5 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 5 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 6 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 6 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 6 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 6 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 6 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 6 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 6 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 7 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 7 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 7 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 7 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 7 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
mintechnologynad 2 ماه پيش [ 18 بازدید ]
mintechnologynad 2 ماه پيش [ 18 بازدید ]
mintechnologynad 2 ماه پيش [ 17 بازدید ]
mintechnologynad 4 ماه پيش [ 121 بازدید ]
mintechnologynad 4 ماه پيش [ 113 بازدید ]
mintechnologynad 6 ماه پيش [ 30 بازدید ]
mintechnologynad 10 ماه پيش [ 42 بازدید ]
mintechnologynad 4 ماه پيش [ 31 بازدید ]
mintechnologynad 3 ماه پيش [ 36 بازدید ]
mintechnologynad 8 ماه پيش [ 43 بازدید ]
mintechnologynad 7 ماه پيش [ 93 بازدید ]
mintechnologynad 9 ماه پيش [ 371 بازدید ]
mintechnologynad 4 ماه پيش [ 30 بازدید ]
mintechnologynad 7 ماه پيش [ 30 بازدید ]
mintechnologynad 4 ماه پيش [ 113 بازدید ]
mintechnologynad 2 ماه پيش [ 16 بازدید ]
mintechnologynad 10 ماه پيش [ 154 بازدید ]
mintechnologynad 30 روز پيش [ 15 بازدید ]
mintechnologynad 9 ماه پيش [ 35 بازدید ]
mintechnologynad 10 ماه پيش [ 55 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید