به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف گزارش شده است که تسلا در حال بررسی حرکتی است که ممکن است باعث طوفانی در جامعه خودروهای الکتریکی شود. بر اساس افشاگری اخیر توسط یک متخصص هک تسلا، @greentheonly، این شرکت در نظر دارد ویژگیهای مبتنی بر اشتراک را برای وسایل نقلیه آینده خود معرفی کند. […]
به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف گزارش شده است که تسلا در حال بررسی حرکتی است که ممکن است باعث طوفانی در جامعه خودروهای الکتریکی شود. بر اساس افشاگری اخیر توسط یک متخصص هک تسلا، @greentheonly، این شرکت در نظر دارد ویژگیهای مبتنی بر اشتراک را برای وسایل نقلیه آینده خود معرفی کند. از جمله ویژگی هایی که می تواند پشت این paywall باشد، گرمکن صندلی ها و برف پاک کن های گرم شونده شیشه جلو است. در حالی که این تصمیم ممکن است یادآور آزمایش شکست خورده اخیر BMW باشد، ممکن است دلایل قانع کننده ای در پشت آن وجود داشته باشد.
BMW رویکرد مشابهی را با هدف سادهسازی تولید و افزایش ارزش برای خریداران خودروهای دست دوم انجام داد. با این حال، این مفهوم نتوانست در بین مصرف کنندگان طنین انداز شود و باعث شد BMW این ایده را کنار بگذارد. اکنون سوال این است که آیا تسلا می تواند در جایی که ب ام و کوتاه آمد موفق شود؟
۲۰۲۳.۳۸.۸ برای ما به ارمغان می آورد:
مدل های پایه ۲۰۲۴
MY RWD SR (به نظر می رسد برد نرم محدود به ۲۶۰ مایل نشستن)
رابط کاربری برای رابط اتصال الکترونیکی عوارض (برای برنامهنویسی به جفت بلوتوث نیاز دارد)
صندلی های گرم کن جلو و برف پاک کن های گرم شونده در حال تبدیل شدن به ویژگی های پولی (برای خودروهای جدید؟)
FCW حالت R152 را دریافت می کند
– سبز (@greentheonly) 15 نوامبر ۲۰۲۳
یکی از دلایل احتمالی برای حرکت تسلا یک منطق استراتژیک است: مقرون به صرفه تر کردن وسایل نقلیه الکتریکی برای خریداران. تسلا با ارائه اولیه وسایل نقلیه با قیمت پایین تر، ممکن است شانس خود را برای واجد شرایط بودن برای اعتبارات مالیاتی فدرال افزایش دهد. این بدان معناست که مشتریان مجبور نخواهند بود بین داشتن ویژگی های مورد نظر خود و استفاده از تخفیف قابل توجه یکی را انتخاب کنند.
یکی دیگر از مزایای بالقوه فرآیند تولید ساده است. استانداردسازی سخت افزار در همه خودروها، صرف نظر از تریم یا ویژگی ها، می تواند تسلا را قادر سازد تا خودروهای بیشتری را در همان خطوط تولید کند. BMW قبلاً برای رویکردی مشابه استدلال می کرد و این امر دارای برخی از شایستگی های زیست محیطی است.
بخش جالب این افشاگری این است که نشان می دهد محدوده استاندارد مدل Y تسلا ممکن است حداکثر برد خود را با نرم افزار قفل شده باشد. این استراتژی می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه برای تسلا شود، زیرا یک خط تولید می تواند دو پیکربندی مختلف خودرو را در خود جای دهد. شایان ذکر است که تسلا در گذشته تاکتیکهای مشابهی مانند قفل کردن برخی ویژگیها مانند روشنایی محیط و صندلیهای گرمکن پشت دیوارها را به کار گرفته است.
در حال حاضر، تسلا به طور رسمی این برنامه ها را تایید نکرده است، اما منطقی است که انتظار داشته باشیم اطلاعات بیشتری به زودی منتشر شود. ممکن است این تغییرات با بهروزرسانی کامل خودران تسلا که مشتاقانه پیشبینی میشود همزمان باشد، اگرچه جدول زمانی این ارتقا همچنان نامشخص است.
در همین حال، علاقه مندان به تسلا مشتاقانه منتظر ورود Cybertruck مورد انتظار هستند که برای تحویل در ۳۰ نوامبر برنامه ریزی شده است. با توجه به تاخیرهای متعددی که در طول چهار سال گذشته این پروژه را با مشکل مواجه کرده است، بسیاری به طور قابل درک این را اتخاذ می کنند که “دیدن، باور کردن است” نگرش.