به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف پورشه و استون مارتین پیش نمایشی از تغییرات آتی اپل کارپلی را معرفی کردند. برخلاف نسخه فعلی، نسل بعدی CarPlay نفوذ خود را فراتر از صفحه نمایش مرکزی گسترش می دهد و دسته ابزار و صفحه نمایش های اضافی را در بر می گیرد. در حالی که […]
به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف پورشه و استون مارتین پیش نمایشی از تغییرات آتی اپل کارپلی را معرفی کردند. برخلاف نسخه فعلی، نسل بعدی CarPlay نفوذ خود را فراتر از صفحه نمایش مرکزی گسترش می دهد و دسته ابزار و صفحه نمایش های اضافی را در بر می گیرد.
در حالی که کشوی برنامه آشنا را روی نمایشگر مرکزی حفظ می کند، ویژگی طرح ریزی اپل اکنون دامنه خود را به طرح سه صفحه پشت فرمان و حتی نمایشگر سرنشینان گسترش می دهد.
CarPlay ارتقا یافته از سنسورهای خودرو استفاده می کند و از داده هایی مانند دمای بیرونی، فشار تایر، وضعیت دنده و سرعت موتور بهره می برد. اپل اطمینان می دهد که با وجود این ادغام، آیفون ها نه این داده ها را ذخیره و نه ردیابی خواهند کرد.
هدف این است که آیفون را به طور کامل از سیستم اطلاعات سرگرمی و سنج دیجیتال پیش فرض خودرو خارج کنیم. با این CarPlay پیشرفته، میتوانید انتظار سطح جدیدی از شخصیسازی را داشته باشید که دارای تمهای رنگی و طرحبندی مستقل از وسیله نقلیه است اما بهطور ایمن در تلفنهای شما ذخیره میشود.
استون مارتین این احساس را با نگاهی اجمالی به اقتباس خود از CarPlay بهبود یافته بازتاب می دهد. در حالی که تنها دو نمایشگر – سنج دیجیتال و صفحه نمایش لمسی مرکزی سنتی را به نمایش می گذارد – این خودروساز بریتانیایی بر فرصت های سفارشی سازی متنوع موجود تاکید می کند. تضاد بین پورشه و استون مارتین انعطاف پذیری و سازگاری این فناوری را به نمایش می گذارد و نوید یک تجربه بدون درز را بدون توجه به برند خودرو می دهد.
در حالی که پورشه در مورد مدلهایی که قرار است این کارپلی جدید را معرفی کنند، سخت صحبت میکند، استون مارتین فاش میکند که این مدل در DB12 جدید استاندارد خواهد بود.