به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف فولکس واگن که زمانی پیشگام خودروهای برقی مقرون به صرفه بود، به شدت در تلاش است تا بازار را با عرضه آینده خود – ID.2all – مختل کند. این خودروی برقی مقرون به صرفه با قیمت متوسط ۲۵۲۰۰ یورو (در حال حاضر فقط یک وعده است)، می […]
به گزارش تکنولوژین و به نقل از آرنایف فولکس واگن که زمانی پیشگام خودروهای برقی مقرون به صرفه بود، به شدت در تلاش است تا بازار را با عرضه آینده خود – ID.2all – مختل کند. این خودروی برقی مقرون به صرفه با قیمت متوسط ۲۵۲۰۰ یورو (در حال حاضر فقط یک وعده است)، می خواهد این کلیشه را که خودروهای برقی مقرون به صرفه در فضا و امکانات به خطر می اندازند، به چالش بکشد.
فولکس واگن در ماه مارس از کانسپت ID.2all رونمایی کرد و یک خودروی الکتریکی را بر اساس پلت فرم جدید MEB Entry معرفی کرد. طبق گفته فولکسواگن، این خودروی برقی مقرونبهصرفه به لطف «درایو، باتری و فناوری شارژ بسیار کارآمد»، بردی تا ۴۵۰ کیلومتر در چرخه WLTP دارد.
آندریاس ماینت، طراح ارشد خودروهای مسافربری فولکس واگن، ویژگی های منحصر به فرد ID.2all را برجسته کرد و اظهار داشت که نگاهی گذرا به زبان طراحی آینده فولکس واگن ارائه می دهد. یکی از تغییرات قابل توجه طراحی ستون C است که یادآور اولین گلف است. کل ایده ID.2all حول وعده جادار بودن یک گلف با مقرون به صرفه بودن یک پولو می چرخد.
و حالا بالاخره میتوانیم فضای داخلی سوپر مینی آینده فولکسواگن را ببینیم. در داخل ID.2all، یک سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن با کنترلهای مجزای صدا، توجه را به خود جلب میکند. اما شگفتی واقعی حجم ذخیره سازی سخاوتمندانه است که از ۴۹۰ لیتر تا ۱۳۳۰ لیتر متغیر است. برای مقایسه، تسلا مدل ۳ که اغلب به عنوان معیاری در بازار خودروهای الکتریکی در نظر گرفته می شود، ۵۶۱ لیتر در پشت ردیف دوم عرضه می کند.
تصاویر اخیر ماینت تطبیق پذیری داخلی را به نمایش می گذارد، با حجم ذخیره سازی اضافی در زیر تخته کف و صندلی هایی که برای فضای بیشتر تا می شوند. رئیس طراحی بر نادر بودن یافتن چنین فضای ذخیره سازی کافی در خودروهای جمع و جور مانند ID.2all تاکید کرد.
صفحه نمایش های اطلاعات سرگرمی و خوشه ابزار ID.2all، به ترتیب ۱۲ و ۱۱ اینچ، نشان دهنده تعهد فولکس واگن به تجربه ای کاربرپسند است. در اقدامی جالب، فولکسواگن دکمههای فیزیکی، از جمله یک دکمه چرخشی برای تغییر حالتهای رانندگی را مجدداً معرفی میکند – اشارهای به حالتهای «کلاسیک» و «وینتیج» با الهام از دوران بیتل و گلف.
ID.2all با وجود ویژگیهای امیدوارکنندهاش، در مورد ورود به بازار با شک و تردید مواجه است. فولکس واگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ ده خودروی الکتریکی جدید عرضه کند که نسخه تولیدی آن ID.2all برای سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است. با این حال، مشکلات اخیر، از جمله تاخیر در پورشه Macan EV و Audi Q6 e-tron، سؤالاتی را در مورد توانایی فولکس واگن برای اولین بودن ایجاد می کند. به بازار.
در دنیایی که خودروسازان برای برآوردن تقاضای فزاینده برای خودروهای برقی مقرونبهصرفه رقابت میکنند، فولکس واگن ID.2all با ترکیبی از مقرونبهصرفه، جادار بودن، و طراحی نوآورانه میدرخشد. اما سال ۲۰۲۵ بسیار دور است و فولکسواگن در حال حاضر دقیقاً از میان آبهای آرام عبور نمیکند. حقیقت این است که فولکسواگن در حال حاضر به این خودرو نیاز دارد تا مرتبط بماند.